RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci, gry i zabawy poranne. | * Witamy dzieci (podanie ręki, „żółwik”, „piąteczka”) i zapraszamy do naszych sal zabaw. * Zabawy indywidualne lub grupowe w kącikach zainteresowań. * Praca indywidualna z dzieckiem (karty obserwacji). * Czytanie bajek przez nauczyciela lub zaproszonego rodzica. |
8:00 -8:15 | Poranna gimnastyka. | *Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. |
8:15 – 8:30 8:30 – 9:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem oraz śniadanie. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, spokojnej rozmowy, nakrywania i sprzątania. |
9:00 – 9:45 | Zajęcia wychowawczo dydaktyczne, pobyt na świeżym powietrzu. | *Inspirujemy dzieci do zabaw edukacyjnych lub swobodnych w ogrodzie przedszkolnym. *Prowadzimy gry i zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. *Zajęcia edukacyjne objęte tematyką planów miesięcznych wyzwalających aktywności dzieci w różnych sferach rozwoju. *Prowadzenie zajęć metodą dobrego startu. *Zabawy rytmiczne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy wdrażające szacunek do świata zwierząt i roślin. |
9:45 – 10:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed II śniadaniem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie dzieci do samodzielności. |
10:00 – 10:15 | II Śniadanie. | *Częstowanie dzieci owocami i warzywami. |
10:15 – 10:45 | Zajęcia wychowawczo dydaktyczne, pobyt na świeżym powietrzu. | *Zajęcia edukacyjne objęte tematyką planów miesięcznych wyzwalających aktywności dzieci w różnych sferach rozwoju. *Prowadzenie zajęć metodą dobrego startu. *Zabawy rytmiczne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy wdrażające szacunek do świata zwierząt i roślin. |
10:45 – 11:00 | Czynności sanitarno-higieniczne przed obiadem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie do samodzielności. |
11:00 – 11:30 | Obiad. | *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, spokojnej rozmowy, nakrywania i sprzątania po sobie. |
11:30 – 13:45 | Odpoczynek poobiedni. | *Dzieciom młodszym organizujemy odpoczynek na leżaku, czytamy bajki, słuchamy wspólnie muzyki relaksacyjnej, dzieciom które nie odpoczywają na leżaku, proponujemy spokojne zajęcia wyciszające. *Dzieci starsze biorą udział w zabawach cichych i grach przy stoliku, zabawach w kącikach zainteresowań. W tym samym czasie możemy wyjść na spacer lub prowadzimy zajęcia dodatkowe. |
13:45 – 14:00 | Wybudzanie dzieci, czynności sanitarno-higieniczne przed podwieczorkiem. | *Doskonalenie czynności samoobsługowych, wdrażanie do samodzielności. |
14:00 – 14:30 | Podwieczorek. | *Uczymy się właściwego zachowania przy stole, spokojnej rozmowy, nakrywania i sprzątania po sobie |
14:30 – 15:00 | Zajęcia indywidualne, pobyt na świeżym powietrzu. | *Prowadzimy zabawy wspomagające rozwój. Pracujemy z dziećmi indywidualnie lub z grupą dzieci o zbliżonych potrzebach edukacyjnych. *Korzystamy ze spacerów i zabaw na świeżym powietrzu. Doskonalimy umiejętności zdobyte przez dzieci podczas zajęć. Inspirujemy dzieci do podejmowania samodzielnego działania. |
15:00 – 17:00 | Zabawy popołudniowe. | *Zabawy zorganizowane lub dowolne w sali lub na placu zabaw wynikające z zainteresowań dzieci. *Kontakty indywidualne . Rozchodzenie się dzieci (zwracamy uwagę aby każde dziecko zostało przez nas zauważone i pożegnane. |
Przedstawiony powyżej Ramowy Rozkład Dnia jest ogólnie obowiązujący w naszym żłobku.
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb.